Zaznacz stronę

Cześć, Dzień Dobry,

Dzisiaj ćwiczymy słówka z tematyki „Dom” i bardzo typowe angielskie zdania – opisy miejsc.  

Tak wygląda sama konstrukcja czyli taki wzór:

There + is/are + Co + Gdzie, np. „There is a book on the table” – „Na stole znajduje się książka” – w polskiej interpretacji

Oto inne przykłady:

  • There are many children in the playground.
  • My school is very big. There are forty classrooms and two gyms.
  • There are too many students in this class. W tej klasie jest zbyt dużo uczniów.

angielski dla dzieci nauka, angielski zadania dla dzieci, program do nauki angielskiego dla dzieci online, ćwiczenia angielski dla dzieci,angielski online dla dzieci, angielski dla dzieci online, angielski dla dzieci online za darmo, angielski dla dzieci ćwiczenia online, nauka języka angielskiego dla dzieci online, nauka angielskiego dla dzieci online za darmo, ćwiczenia to be dla dzieci angielski, ćwiczenia po angielsku dla dzieci, an

Szkoła czy dom to budynek, ale możemy także mówić o mniej oczywistych „miejscach” tak po angielsku jak po polsku:

  • There are six gears in my car.  W moim aucie jest sześć biegów.
  • Can you help me? There is something in my eye.Czy możesz mi pomóc? Coś jest w moim oku. (Oni nie mówią: coś mi wpadło do oka.)
  • There is a virus on your computer. Na twoim komputerze jest wirus.

Albo zignorować miejsce całkiem:

  • There is no such thing as a ghost. Nie ma takiej rzeczy jak duchy – czyli Duchy nie istnieją.
  • There is a storm coming. Nadchodzi burza. (a dosłownie: Tam jest burza nadchodząca)

UWAGA NA BŁĘDY!

Często jednak słyszę kiedy uczeń mówi polskie zdania z angielskimi słówkami w nich:

Zamiast: „There are many apples in my bag” często mówimy : „In my bag is many apples” co po angielsku jest niepoprawne, bo:

  • brak tu podmiotu (THERE to podmiot domyślny)
  • źle odmieniony czasownik BYĆ – BE bo MANY APPLES to liczba mnoga, więc powinno być: ARE a nie IS.

Co zrobić żeby szybciej wyeliminować błędy w mówieniu po angielsku lub innym obcym językiem?

W kwestii mówienia po angielsku, czyli tak zwanego „speakingu” warto sobie uświadomić taką rzecz: NIGDY NIE BĘDZIEMY MÓWIĆ PO ANGIELSKU TAK JAK W OJCZYSTYM JĘZYKU, więc chcemy inaczej do mówienia podejść od samego początku:

Zanim coś powiemy, pomyślmy o tym jak to zrobić, jakich angielskich słówek i struktur użyć i ułóżmy sobie w głowie prosta wypowiedź.

Czyli kiedy chcemy opisać pomieszczenie albo po prostu powiedzieć, że gdzieś coś jest, mówimy na początku słowa: THERE IS/THERE ARE a potem całą resztę.

(Możesz wywrócić oczami i jęknąć: „O boże, no to tak cały czas muszę myśleć zanim się odezwę? Moim zdaniem nie cały czas, ale tylko na samym początku. Potem ci już wejdzie w krew.) 

Więc jak anglojęzyczni rozumują skoro budują tak zdania?

Przede wszystkim w CAŁYM JĘZYKU ANGIELSKIM panuje zasada , że w KAŻDYM ZDANIU MUSI BYĆ PODMIOT CZYLI WYKONAWCA i to na początku, przed czynnością. Więc jeśli go tam nie ma, to wstawiamy go sztucznie i na siłę. Czasem jest to IT (jak później jest przymiotnik: It is rainy – Jest deszczowo.) a czasem THERE (jak później jest rzeczownik: There is rain – Jest deszcz.)

Z There is/are j też tak jest bo jeśli zamierzamy mówić o położeniu czegoś, osoby lub przedmiotu (czyli rzeczownika) to jest to obiekt a nie wykonawca czynności, więc nie może być na początku zdania, musi być po czynności czyli po czasowniku. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzyj do artykułu o tym jak angielski różni się od polskiego.

Nie martw się jeśli nadal nie rozumiesz. Po prostu zapamiętaj:

THERE IS + CO + GDZIE

Pozdrawiam gorąco w zimny listopad (November)

Sylwia

A tu pobierz karty pracy dla dzieci – fragment z Modułu Nr 8 Kursu dla Mamy i Dziecka w Oparciu o Program MEN:

.

Jak ćwiczyć mówienie po angielsku z dzieckiem?

Najlepiej zrobić ćwiczenia z pisania najpierw żeby mózg z każdej strony pooglądał je sobie i uznał że są OK.

Następnie można skorzystać z fiszek (gotowe są w Kursie) – możesz je zrobić sama w łatwy sposób, lub po prostu opisujcie pomieszczenia w swoim domku.

Na przykład:

Pytanie: What is there in our living room?

Odpowiedź: There are two armchairs, a coffee table and a sofa.

 

W kursie dostępny jest film oraz nagranie audio, które pomaga z wymową.