Nauczymy się nazw robaczków, prostych zdań mówiących co robaczki mają i co potrafią w trzech wersjach: dla maluchów (uczymy się stawiać pierwsze literki – albo i nie), średniaków (piszemy proste zdania) i starszaków (piszemy zdania o przyrodzie).
Cześć. Dziś zajmiemy się tematem ogólnie pojętym jako ’Natura’ oraz poznamy angielskie słówka (wraz z ich wymową) o zwyczajach robaczków.
Jest to bardzo wdzięczny i zawsze aktualny temat ponieważ opowiadanie o różnych stworzeniach żyjących wokół nas da dzieciom podstawy do tworzenia innych, bardziej złożonych zdań.
Jeśli poćwiczą zwyczaje robaczków, będą łatwiej umiały mówić o zwyczajach zwierzątek ponieważ zdanie zostanie to samo, a zmienią się same pojedyncze słówka.
Jeśli poćwiczą zwyczaje zwierzątek będą łatwiej umiały mówić o zwyczajach ludzi, i tak dalej.
Jak więc zacząć poznawać nowe angielskie słówka?
Etap nr. 1 Usłyszę i zobaczę słówko.
- prosto ze słownika – używając np. DIKI – słowniczek, którego ja używam codziennie,
- z wideo na youtube, TUTAJ masz kilka propozycji,
- ze stron edukacyjnych takich jak British Council,
- z aplikacji na smartfony i tablety do nauki angielskich słówek,
- z gier wydawnictw szkolnych dla dzieci, np. Big English,
- albo z prezentacji My Family English (naturalnie).
Jak następnie ćwiczyć te słówka które już usłyszymy i zobaczymy?
Etap nr. 2 Dziecko pisze samo lub po śladzie.
U mnie naprawdę się sprawdza i świetnie działa jeśli dziecko napisze dane słowa. Mam wrażenie, że pomaga to małemu umysłowi przepracować i przeanalizować język
Czyli dla dzieci uczących się dopiero literek, powoli wprowadzamy każdą z nich, np. z ćwiczeń Angielskiego Alfabetu (dostępnego w pakiecie startowym po zapisie na nasz Newsletter), a następnie układamy w pojedyncze wyrazy.
Dzieci piszące lub już znające alfabet mogą pisać po śladzie pojedyncze słówka lub zdania w języku angielskim.
Etap nr. 3 Dziecko wymawia wyrazy lub całe zdania.
Jest to wrażliwy moment ponieważ próba „własnych sił” po raz pierwszy z danym słówkiem czy frazą może być wstydliwe dla dziecka.
Warto tutaj wprowadzić trochę wesołości i pokazać mu, że to jest okej poseplenić czy źle coś powiedzieć.
To ważny etap, nie pomijajmy go.
Etap nr. 4 Dziecko samo wskazuje na rzeczy wokół i mówi spontanicznie.
To już ostatni etap nauki słówek i fraz, nie tylko angielskich, który oznacza już pewną kompetencję i umiejętność nabytą.
Oznacza że dziecko nauczyło się, przyswoiło słówka, zdania, materiał i jest w stanie korzystać ze swoich zapasów czy zasobów w sposób swobodny, naturalny, jak Native Speaker!
Nie stanie się to jednak ani spontanicznie ani bez Twojej ingerencji, Mamo. To na Tobie spoczywa decyzja, że zaczniecie tak właśnie żartobliwie ćwiczyć i mówić po angielsku.
Jak to zrobić?
Np. kiedy zobaczysz biedronkę, powiedz: „Hello ladybird„, a następnie „This ladybird has got red wings and black dots„. I co Ty nato? Łatwe, prawda? Widząc inne stworzonka, jak np. trzmiel lub konik polny możesz także powtórzyć to samo ćwiczenie.
To tylko jedna mała sytuacja, ale wiemy że nasze całe życie składa się z takich krótkich chwil, małych sytuacji i wyborów i to właśnie one zadecydują o tym jak nasze życie będzie wyglądać w przyszłości.
Najnowsze komentarze