Zaznacz stronę

Nauczymy się nazw robaczków.

Nauczmy się prostych zdań mówiących co robaczki mają i co potrafią w trzech wersjach: dla maluchów (uczymy się stawiać pierwsze literki – albo i nie), średniaków (piszemy proste zdania) i starszaków (piszemy zdania o przyrodzie).

Cześć. Dziś zajmiemy się tematem ogólnie pojętym jako ’Natura’ oraz poznamy angielskie słówka (wraz z ich wymową) o zwyczajach robaczków.

Jest to bardzo wdzięczny i zawsze aktualny temat ponieważ opowiadanie o różnych stworzeniach żyjących wokół nas da dzieciom podstawy do tworzenia innych, bardziej złożonych zdań.

Jeśli poćwiczą zwyczaje robaczków, będą łatwiej umiały mówić o zwyczajach zwierzątek ponieważ zdanie zostanie to samo, a zmienią się same pojedyncze słówka.

Jeśli poćwiczą zwyczaje zwierzątek będą łatwiej umiały mówić o zwyczajach ludzi, i tak dalej.

Jak więc zacząć poznawać nowe angielskie słówka?

 

Etap nr. 1 Usłyszę i zobaczę słówko.

  • prosto ze słownika – używając np. DIKI – słowniczek, którego ja używam codziennie,
  • z wideo na youtube, TUTAJ masz kilka propozycji,
  • ze stron edukacyjnych takich jak British Council,
  • z aplikacji na smartfony i tablety do nauki angielskich słówek,
  • z gier wydawnictw szkolnych dla dzieci, np. Big English,
  • albo z prezentacji My Family English (naturalnie).

Jak następnie ćwiczyć te słówka które już usłyszymy i zobaczymy?

Etap nr. 2 Dziecko pisze samo lub po śladzie.

U mnie naprawdę się sprawdza i świetnie działa jeśli dziecko napisze dane słowa. Mam wrażenie, że pomaga to małemu umysłowi przepracować i przeanalizować język

Czyli dla dzieci uczących się dopiero literek, powoli wprowadzamy każdą z nich, np. z ćwiczeń Angielskiego Alfabetu (dostępnego w pakiecie startowym po zapisie na nasz Newsletter), a następnie układamy w pojedyncze wyrazy.

Dzieci piszące lub już znające alfabet mogą pisać po śladzie pojedyncze słówka lub zdania w języku angielskim.

Etap nr. 3 Dziecko wymawia wyrazy lub całe zdania.

Jest to wrażliwy moment ponieważ próba „własnych sił” po raz pierwszy z danym słówkiem czy frazą może być wstydliwe dla dziecka.

Warto tutaj wprowadzić trochę wesołości i pokazać mu, że to jest okej poseplenić czy źle coś powiedzieć.

To ważny etap, nie pomijajmy go.

Etap nr. 4 Dziecko samo wskazuje na rzeczy wokół i mówi spontanicznie.

To już ostatni etap nauki słówek i fraz, nie tylko angielskich, który oznacza już pewną kompetencję i umiejętność nabytą.

Oznacza że dziecko nauczyło się, przyswoiło słówka, zdania, materiał i jest w stanie korzystać ze swoich zapasów czy zasobów w sposób swobodny, naturalny, jak Native Speaker!

Nie stanie się to jednak ani spontanicznie ani bez Twojej ingerencji, Mamo. To na Tobie spoczywa decyzja, że zaczniecie tak właśnie żartobliwie ćwiczyć i mówić po angielsku.

Jak to zrobić?

Np. kiedy zobaczysz biedronkę, powiedz: “Hello ladybird“, a następnie “This ladybird has got red wings and black dots“. I co Ty nato? Łatwe, prawda?  Widząc inne stworzonka, jak np. trzmiel lub konik polny możesz także powtórzyć to samo ćwiczenie.

To tylko jedna mała sytuacja, ale wiemy że nasze całe życie składa się z takich krótkich chwil, małych sytuacji i wyborów i to właśnie one zadecydują o tym jak nasze życie będzie wyglądać w przyszłości.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Pobierz Karty Pracy, Audio Fiszki i obejrzyj prezentację Wideo:

Fiszki Audio - Zwyczaje robaczków

przez Sylwia Rytarowska | My Family English