Nauczmy dziecko nazywać po angielsku kolory oraz wypowiadać proste pierwsze zdania.

Cześć. Dziś zajmiemy się tematem nauki słówek, a konkretnie kolorów w języku angielskim. To fajny i przyjemny temat ponieważ kolor to cecha a więc mamy mnóstwo możliwości i pola do popisu!

Opiszę go tu i podam przykłady ćwiczeń, nie tylko na słówka ale także na proste zdania w kolejności od najłatwiejszych metod dla najmłodszych, do trudniejszych dla dzieci starszych. Cały materiał oparty jest o Kurs All Year English. Jest on przeznaczony dla dzieci w klasach 0-3, a pierwszy moduł, COLOURS jest do pobrania gratis TUTAJ.

Lista ćwiczeń do nauki angielskich słówek w tematyce kolory:

Co będziemy ćwiczyć? Jakie zagadnienia językowe oprócz słówek z tematu kolory?

  1. Czasownik: To Be czyli Być
  2. Czasownik: Have got/Have czyli Mieć
  3. Wskazywanie: This/That/These/Those – To/Tamto/Te/Tamte
  4. Pytania: What is/are… – Jakie jest/są…
  5. Pytania: What is/are your favourite… – Jakie jest/są twoje ulubione…

Zgromadź przedmioty które dziecko lubi. Mogą to być zabawki o różnych kolorach, jedzenie takie jak czerwone lub zielone jabłko, pomarańcza, banan oraz np. przybory szkolne. Im więcej tym lepiej. (Zamiast przedmiotów mogą też być np.  karty obrazkowe.)

Krok 1

Na początku warto przypomnieć sobie nazwy tych rzeczy po angielsku. Będzie super jeżeli masz pod ręką smartfona albo tablet z aplikacją DIKI, słowniczkiem, który ja zawsze polecam i którego używam codziennie. W ten sposób możecie przypomnieć sobie jakieś słówko i nie tylko zobaczyć jak wygląda, ale także usłyszeć jak brzmi. To bardzo praktyczne narzędzie.

Kiedy już nazwaliście wszystkie przedmioty po angielsku, wprowadź pierwsze proste zdania pytające, przeczące i twierdzące.

 

Krok 2

Zadaj dziecku pytanie i wskaż na wybraną rzecz. Poproś o odpowiedź, a jeśli dziecko nie wie jak odpowiedzieć, zacznij najpierw sama, i potem razem wypowiadajcie zdania:

Pytania i odpowiedzi (od najłatwiejszych):

  • What is this? It’s a book.
  • What is that? It’s a doll.
  • What colour is it? It’s brown.
  • What colour is it? It’s yellow.
  • What colour is the doll? The doll is pink.
  • What colour is the teddy bear? The teddy bear is brown.
  • What’s your favourite colour? It’s green./My favourite colour is green.
  • What’s your favourite toy? It’s the brown teddy bear./My favourite toy is the brown teddy bear.
  • What are these? These are fruit.
  • What colours are they? They are green, red, orange and yellow.
  • What are these? These are toys.
  • What colours are they? They are pink, brown, blue and purple.

Alternatywą do pytań i odpowiedzi mogą być instrukcje. Przykłady:

  • Show me something pink. (Pokaż mi coś co jest różowe.)
  • Hand me something yellow. (Podaj mi coś żółtego.)

Albo zgadywanki. Przykłady:

  • What am I thinking about that is yellow? (Co ja mam na myśli co jest żółte?)
  • It is big and cuddly. (To jest duże i milutkie. Dziecko zgaduje.) It’s a brown teddy bear!

Przykłady ćwiczeń z użyciem Have got/Have.

(Możemy używać dowolnie: albo samego czasownika Have albo Have got ale musimy pamiętać, że wtedy inaczej wyglądają zdania pytające i przeczące – poniżej znajdziesz przykłady).

Weź worek lub plecak, a następnie schowaj do niego wybrany przedmiot. Pytania i odpowiedzi:

  • What have I got in my bag? You have/have got a pink doll.
  • What’s missing? (Czego brakuje?) The pink doll./The pink doll is missing.

To i pozostałe ćwiczenia można sobie utrudnić tak jak nam się podoba, na przydład chowając coraz więcej rzeczy lub dodając inne cechy oprócz kolorów, takie jak rozmiar lub umiejscowienie danej rzeczy.

Jeśli więc masz pół godziny przed położeniem szkraba spać i chciałabyś urozmaicić Waszą rutynę wieczorną, takie zabawy z angielskim to ogrom korzyści: nauka przez zabawę, okazja do pożartowania i śmiechu, wprowadzenie drugiego języka bez spiny i stresu, a co najważniejsze, to lepsza przyszłość dla Ciebie i Twojej pociechy.

Proszę napisz mi czy lekcja podoba Ci się, czy z niej skorzystałaś lub czy masz inne ćwiczenia, spostrzeżenia i uwagi.

Pozdrawiam Cię i mocno ściskam. Powodzenia.

Sylwia