No i mamy Walentynki! Bardzo wesoły i romantyczny czas, ale my nie będziemy romantyczne i nie będziemy powtarzać “pierdyliarda” ćwiczeń angielskich z internetów – o tym jak to będzie “przytulać się” po angielsku czy też dobierać słówka do obrazków typu hug, kiss i love. Takie materiały o Walentynkach są wszędzie, jeśli to chcesz, to polecam Pinterest.

My pójdziemy dalej i nauczymy nasze dzieci praktycznych umiejętności układania zdań a co za tym idzie wypowiedzi po angielsku.

My nauczymy się o tym jak tworzyć zdania po angielsku, przemycimy czas teraźniejszy prosty i liczby typu milion oraz miliard. Dane statystyczne dotyczą USA ponieważ nie udało mi się dokopać do polskich, pewnie dużo uboższych liczb, ale jeśli Ty je znasz, to mi koniecznie napisz.

W Kartach Pracy znajdziesz pisanie i układanie własnych zdań w oparciu o wzór:

Osoba+ Czynność+ Obiekt (tejże czynności)

 

Przykłady:

 

To jest obowiązkowa kolejność wyrazów w angielskim zdaniu i inaczej raczej się nie da. KAŻDE zdanie tak musi wyglądać. Trochę inaczej niż po polsku, prawda?

Winowajcy to: uproszczenie i skrócenie. Język angielski nie ma w czynności informacji o jej wykonawcy ta jak inne języki (w tym j. polski),

Np. po polsku powiemy: Idę do kina, a to samo po angielsku zabrzmi: Ja idę do kina czyli I go to the cinema. 

Więcej na ten temat znajdziesz we wpisie: 

Dlaczego języka angielski jest taki inny, czyli dlaczego nie możemy zacząć zdania od samego czasownika w języku angielskim?

Układanie zdań w języku angielskim nie jest łatwe ponieważ należy wyrobić sobie nawyk i intuicję, czyli trzeba przećwiczyć dany kontekst wiele razy.

Niestety nie wystarczy pojąć go intelektem, nie wiadomo dlaczego nauczenie się struktury gramatycznej rzadko przekłada się na jej swobodne używanie. U dorosłych jak i u dzieci. Dopiero wielokrotna styczność z tą sytuacją i zdaniem i słowami nam to daje.

Czyli ważniejsze są ćwiczenia praktyczne niż gramatyczne. Jeśli szukasz takich ćwiczeń, sprawdź FRAZOBOOK. Tam dziecko poznaje i ćwiczy wymowę –  w plikach mp3, a następna faza to czytanie i pisanie (110 stron PDF). Ostatnia faza ćwiczenia danej struktury to produkcja własnych zdań i fraz czyli mówienie na bazie wzorów po angielsku.

A tutaj kilka faktów, (niektóre nie dla dzieci) o Świętym Walentym:

Valentinus był (prawdopodobnie) biskupem. Prawdopodobnie, ponieważ było to około 1750 lat temu. Jest sporo danych sprzeczneych na jego temat (zaczęłam zdanie od JEST co po angielsku jest nie do pomyślenia!) Jedne źródła mówią, że naraził się Klaudiuszowi, którego próbował nawrócić na Chrześcijaństwo, inne źródła mówią o tym że łamał rzymskie prawo na prawo i lewo udzielając ślubu żołnierzom, co było zakazane…

Tak czy inaczej był żarliwych Katolikiem i nie dbał o reguły panujące wtedy. Jego regułami były prawa Boga. Został skazany na śmierć i pochowano go właśnie 14 lutego. Trochę makabryczne, prawda? Tych informacji raczej dzieciom oszczędzimy. Jeśli zechcą to sobie kiedyś same sprawdzą.

Ważne jest żeby z dzieckiem ćwiczyć żywy język w ważnym dla naszego życia kontekście. A ponieważ jutro obdarowujemy się serduszkami w różnym wydaniu, to warto przy okazji mieć jakieś angielskie materiały dla dzieci na ten temat.

A więc teraz, poniżej pobierz Karty pracy i obejrzyj wideo i koniecznie mi napisz czy udało Wam się skorzystać z tych materiałów i czy wszystko było zrozumiałe!

Pozrdawiam serdecznie!

 

.